Muzeum Novojičínska má nové logo

Hlavní stránka Aktuality Muzeum Novojičínska má nové logo

středa 17. června 2020

Muzeum Novojičínska má nové logo V polovině letošního dubna Muzeum Novojičínska vyhlásilo soutěž o jednotnou vizuální identitu. Do soutěže se přihlásilo celkem 27 grafických designérů a studií. Z doručených návrhů dne 5. 6. 2020 odborná komise zvolila pět nejlepších prací, z nich vybrala vítězný návrh autorského kolektivu Vojtěcha Kollerta, Juraje Hatlase a Jakuba Janeby z BY.STUDIO. Cenou pro vítěze je smlouva na zpracování grafického manuálu jednotné vizuální identity Muzea Novojičínska, příspěvkové organizace v hodnotě 300.000 Kč.


Hlavním požadavkem zadání soutěže byla funkčnost a přenositelnost loga pro tištěné, elektronické a online výstupy. Vítězný návrh jednotné vizuální identity splňuje požadavek na výtvarnou a technickou úroveň. Sjednocuje instituci graficky a logicky ji identifikuje. Má unikátní výtvarné řešení se snadnou aplikací na veškeré prvky jednotného vizuálního stylu. 

Pro veřejnost bude nyní jednodušší díky symbolu, v němž se odráží tvar meandru řeky nebo silnice, nalézt spojitost například mezi Muzeem ve Frenštátě pod Radhoštěm, novým muzeem nákladních automobilů Tatra v Kopřivnici nebo Centrem tradičních technologií v Příboře. Muzeum Novojičínska je totiž nejen polohou svých poboček, ale také rozptylem témat sbírek, velmi různorodé, a tak vytvořená grafická značka nejen odrazí specifika jednotlivých poboček, ale dokáže je všechny symbolicky propojit a dát muzeu jednotnou identitu”, uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro kulturu a památkovou péči Lukáš Curylo.

Autoři vítězného konceptu doprovodili grafickou část práce krátkým objasněním myšlenky:

„Vytvoření loga a vizuální identity pro Muzeum Novojičínska jsme pojali ilustrativní formou, která dokáže obsáhnout různorodost jednotlivých institucí, které muzeum zaštiťuje a vyjádřit tak jejich jednotlivé zaměření nebo skryté významy. Logo je navrženo jako smyčka, ve které se skrývá příběh […]. Nesnažíme se subjekt lokalizovat jako budovu nebo konkrétní místo, ale vyjádřit v něm celý kraj, který vnímáme sám o sobě jako muzeum. Smyčka symbolizuje písmeno M jako muzeum nebo muzea a sděluje různé asociace od meandru Odry, přes silnici, zmiji, přízi nebo provaz. Autentická tvarová nedokonalost symbolu dodává nezaměnitelný výtvarný charakter. Každá samostatná pobočka spadající pod muzeum má vytvořený svůj ilustrativní symbol, který v kombinaci s hlavním logem tvoří vlastní specifickou značku. Vizuální styl nám tak umožňuje sjednotit všechny přidružené pobočky a zároveň si každá z nich zachovává svou individuální podobu. Hravé pojetí loga doplňuje na míru vytvořené písmo pro muzeum, které uceluje celou vizuální identitu a dodává jí nezaměnitelný vzhled. Jednotlivé prvky v rámci logotypů se dají rozpohybovat, celou identitu tak oživit a podpořit v komunikační strategii. Nová vizuální identita má podporovat ambice být vidět, být rozeznatelná a jedinečná nejen mezi českými muzejními institucemi. Je koncipovaná tak, aby byla svěží, moderní a funkční nejen dnes, ale také v budoucnosti,”  dodávají autoři k ideové koncepci návrhu z BY.STUDIO.

 

Odborná komise dále vybrala velmi podařené návrhy Bros in trikos, Kantors Creative Club, Jáchyma Moravce&Alekse Gumenyuka a Studio Pixle  na hodnoceném 2. až 5 místě.

 

Autor: Karel Kita Sekce: Aktuality   |   Tisk   |   Poslat článek známému


Muzejní zajímavosti!

Městské opevnění a boje o NJGalerie osobností města Nového JičínaMehofferLev oděný v purpuruMuž tisíce trikůHrad a panství Starý Jičín
Propagační tiskovinaTramping na PříborskuZa svoboduVlastivědný sborník Novojičínska700 let města Nového Jičína

Jak k nám?

RSS kanál  |  XML Sitemap  |  Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2020

© 2013-2020, Muzeum Novojičínska (v2)