Hudba na zámku a v podzámčí

Hlavní stránka Zámek Kunín Aktuální akce Hudba na zámku a v podzámčí

pondělí 14. prosince 2020

Hudba na zámku a v podzámčí Sobota 19. prosince 2020 od 17.00 hodin
Nalaďte se na vánoční svátky. Z krásných prostor kunínského zámku vysíláme živý přenost adventního koncertu. Uslyšíte otisk lidové hudby různých národů v renesanční a barokní hudbě, skladby pastorálního charakteru, improvizační barokní formy a lidové písně adventního a vánočního času.


Když nemůžete přijít na koncert, koncert přijde za vámi. Koncert můžete sledovat v pohodlí svého domova na svém počítači zde:
 
 
Plaisirs de Musique Trio:
 
Marta Kratochvílová - barokní a renesanční traverso, barokní pikola

Jan Čižmář - barokní a renesanční loutna, barokní kytara, mandora, theorba

Marian Friedl - kontrabas, galizona, lidové flétny, malý cimbál  
 

Zazní díla autorů jako G. Finger  (olomoucký rodák; 1660-1730), císař Leopold I. Habsburský (1640-1705), J. H. Kapsberger  (1580-1651), A. Bertalli (1605-1669), J. Hotteterre  (1674-1763), A. V. Michna z Otradovic (1600-1676). Součástí koncertu boudou dále anonymní díla renesančních tvůrců Codexu Jacobides, sborníku z kláštera z Hradiska u Olomouce a písně lidových tvůrců. 

 

Marta Kratochvílová studovala hru na flétnu na Konzervatoři v Pardubicích a poté na JAMU v Brně. V roce 2000 zahájila studium ve Francii na Conservatoire National de Région de Strasbourg, kde se specializovala na barokní a renesanční příčnou flétnu ve třídě J. F. Alizona a N. Hadden a na komorní hudbu ve třídách M. Gestera a P. Blanca. Zúčastnila se mistrovských kursů a stáží vedených významnými osobnostmi jako Paul McCreesh, Barthold Kuijken, Jan-Latham Koenig, Sir Neville Marriner. Ve Francii intenzivně působila jako hráčka na barokní a renesanční příčnou flétnou v souborech Le Parlement de Musique, Bohemia duo, se souborem NotaBene. V rámci renesančních workshopů (Ferrara, Mnichov, Stuttgart, Basilej) pravidelně účinkovala s Consortem renesančních fléten ze Štrasburku. Od roku 2010 žije v ČR a nadále pravidelně koncertuje po celé Evropě. Úzce spolupracuje především na komorních a sólových projektech s umělci jako Christophe Coin, Jan Čižmář, Karel Fleischlinger, Joel Frederiksen, Martin Jakubíček, Petr Kolař, Ján Krigovský, Marcin Świątkiewicz, Marc Vonau či Petr Wagner. Je také vedoucí consortu renesančních příčných fléten Tourdion. Jako pedagožka s dlouholetými zkušenostmi bývá zvána k prezentacím a masterclass po celé Evropě a zároveň vyučuje soukromě hru a dobovou interpretaci na barokní a renesanční traverso.

Jan Čižmář je všestranný umělec zabývající se hrou na historické drnkací nástroje. Se soubory jako např. Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestra of the Eighteenth Century, Rotterdam Philharmonic Orchestra či Capella Cracoviensis a pod dirigenty jako Frans Brüggen, Christopher Hogwood, Giovanni Antonini, Yannick Nézet–Séguin či Christina Pluhar pravidelně účinkuje v Evropě, Asii a USA. Vystupuje také jako sólista s barokním a renesančním repertoárem. Po ukončení studia hry na kytaru a muzikologie v rodném Brně odešel do Londýna studovat na Royal College of Music, kde se začal věnovat hře na loutnu ve třídě Jakoba Lindberga. Ve studiu pokračoval na Královské konzervatoři v Haagu, kde jeho učiteli byli Nigel North, Joachim Held, Mike Fentross a Christina Pluhar. Byl zakladatelem a šéfredaktorem českého kytarového časopisu Kytara a pravidelně přispívá i do dalších hudebních periodik. Intenzivně se také věnuje ediční a badatelské činnosti v oblasti staré hudby. Jan Čižmář vyučoval hru na loutnu a příbuzné nástroje na Hudební akademii Karola Szymanowského v Katowicích v Polsku a na Akademii staré hudby při FF MU v Brně, v současnosti působí na JAMU v Brně. Pravidelně vyučuje na kurzech a masterclass v Evropě i zámoří.

Marian Friedl je absolventem jazzového oddělení VOŠ Jaroslava Ježka a Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Je stálým členem několika hudebních projektů různého zaměření, v nichž zpívá, hraje na kontrabas, lidové flétny, klarinet nebo malý cimbál. Free jazz hraje například s norsko-českým kvartetem NOCZ, avantgardní soudobou hudbu s Didrik Ingvaldsen Orchestra, world music se věnuje v projektu 11 PODOB LÁSKY nebo Mateřština Jiřího Slavíka, archaickou hudbu Beskyd hraje s kapelou RukyNaDudy, hudbu renesanční a barokní v projektech manželů Čižmářových (např. Bohemian Lute Orchestra či Pleasirs de Musique). Koncertoval mj. v Berlíně, Londýně, Stavangeru či Rijádu, v roce 2010 vystoupil na prestižní konferenci TEDxPrague. Účinkuje na více než dvou desítkách CD. V roce 2016 vydal například album Divé Husy s Jitkou Šuranskou a Martinem Krajíčkem (nominováno na hudební cenu Anděl 2016) či s Jiřím Slavíkem album Mateřština (Anděl 2016 v kategorii world music). Svou osobní vizi moravské world music vtělil do autorského projektu Beránci a vlci, jehož stejnojmenné albu získalo ocenění Anděl 2017 v kategorii folk. V roce 2019 mu vyšla sólová deska Beskydská Odysea (Indies Scope), neofolklorní projekt Píseň ZEMĚ (Animal Music), jako sideman účinkuje také na albech norsko-české formace NOCZ and Choir (Hevhetia 2018) či projektu skladatele a dirigenta Petra Breinera Slovenské tance (Naxos 2019). Jeho zatím poslední autorské album 11 PODOB LÁSKY je věnováno památce Jitky Šuranské. Vedle své hudební praxe je též pedagogem ZUŠ Frenštát pod Radhoštěm a katedry muzikologie FF Univerzity Palackého v Olomouci.

 

Autor: PhDr. Jaroslav Zezulčík Sekce: Aktuální akce   |   Tisk   |   Poslat článek známému


Muzejní zajímavosti!

Městské opevnění a boje o NJGalerie osobností města Nového JičínaMehofferLev oděný v purpuruMuž tisíce trikůHrad a panství Starý Jičín
Tramping na PříborskuZa svoboduVlastivědný sborník Novojičínska700 let města Nového Jičína

Jak k nám?

RSS kanál  |  XML Sitemap  |  Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2021

© 2013-2020, Muzeum Novojičínska (v2)