V úterý 15. října 2024 dorazil do depozitáře Muzea nákladních automobilů Tatra nově získaný vůz, a to Tatra 148 CAS 32 s výrobním číslem 21.963-47 od Sboru dobrovolných hasičů z Lipovce v okrese Chrudim.
Otevírací doba:
Út - Pá 8:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00
So - Ne 9:00 - 16:00
Nepřehlédněte
50 let od vítězství T 17 na závodě Zbraslav – Jíloviště
Je tomu 50 let, kdy se tatrovácký pamětník Karel Sypták spolu s Karlem Lopraisem zúčastnili tradiční jízdy do vrchu ze Zbraslavi na Jíloviště. V Tatře 17 si do cíle dojeli pro stříbrný vítězný věnec.
Tonda Slezák - majitel prvního prototypu T 162
Už jsme na webových stránkách našeho muzea představili několik tatrováckých příznivců a nadšenců, kteří nám mají o tatrovkách co vyprávět. Dnes vás ovšem seznámíme s někým, kdo nejen že rád vypráví, ale byl i několikrát aktivním účastníkem zásadních akcí, které se v muzeu čas od času uskuteční. Objevil se při návozu tatrovek do Muzea nákladních automobilů Tatra v dubnu roku 2021, přijel i na akci „kulový blesk” tento rok v červnu. Byl všude tam, kde bylo zapotřebí síly, kde bylo zapotřebí navigátora při manévrování tatrovek, zároveň se nebál usednout za volant, bylo-li zapotřebí nebo jste ho zahlédli s fotoaparátem v ruce… A k tomu vždy přihodil nějaký příběh o svých tarovkách. Takový je Antonín Slezák, prostě Tonda.
ROZLOUČENÍ S NEPOSTRADATELNOU DUŠÍ MUZEA
Stanislav Monsport byl nejen pracovníkem Technického muzea Tatra Kopřivnice, kde strávil většinu penzijního života, ale především veselým člověkem, který prožil pestrý a bouřlivý život muzikanta. Rovněž byl organizátorem mnoha společenských akcí v rámci tzv. Závodního klubu ROH, které mělo své sídlo v dnešní Ringhofferově vile, kde se za doprovodu živé hudby konaly bujaré taneční zábavy. Stejně jako většina lidí v regionu i on strávil velkou část profesního života v automobilce Tatra, k níž citově přilnul.
Sbírka osobáků žije – VI
Pro fanoušky našich expozic a milovníky historie vozidel Tatra máme další skvělou zprávu. Před několika dny se podařilo do sbírky získat další neuvěřitelný unikát. Jedná se o Tatru 613 prvního provedení, tzv. „chromku“. Na tom by nebylo asi nic tak zvláštního, ale důležité je, v jakém stavu jsme ji, opět díky aktivitám Ondřeje Skácele, získali.