Po několika letech se ze sbírky Tatra Trucks do expozice osobních automobilů Tatra vrátil prototyp šestisedadlové limuzíny T 90 s aerodynamickou karosérií, vyrobený v roce 1935. S tím rozdílem, že oproti fenomenálním Tatrám 77 nebo 87 nemá vzduchem chlazený osmiválec konstrukčně situovaný vzadu, ale pouze čtyřválec v přední části vozidla. Nicméně vyniká aerodynamickou karosérií, a především se zaoblenou přední kapotou, kterou má shodnou s nákladním vozidlem T 82, čímž se tvarově v kopřivnické produkci vymyká.
Otevírací doba:
Út - Pá 8:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00
So - Ne 9:00 - 16:00
Nepřehlédněte
OD HRADU K PŘEDMĚSTÍ
Příklady bydlení ve městech Nový Jičín, Opava, Příbor a Štramberk
Výročí 70. let od otevření první expozice Jana Amose Komenského ve Fulneku
Během dlouhé sedmdesátileté historie bývalého Památníku Jana Amose Komenského ve Fulneku prošlo muzeum mnoha proměnami s různými expozicemi. My v následujícím příspěvku zohledníme především jeho složité počátky a první období po 2. světové válce, kdy začalo docházet k obnově historického objektu i přípravám na první expozici.
Papír, Na který se vodou píše – návod z roku 1840
Experiment Centra tradičních technologií v Příboře
VELKÁ JÍDELNA ZÁMKU V KUNÍNĚ V PROMĚNÁCH DOBY
Zámek v Kuníně začali obývat od roku 1895 noví majitelé: významný brněnský podnikatel rytíř Victor Bauer (1847-1911) a jeho manželka Marietta Bauerová-Chlumecká (1856-1911). Celá domácnost se měla stěhovat čtyřikrát do roka. V zimě zůstávali v Brně ve svém domě ve městě na Velkém náměstí 29 (dnes Náměstí svobody), na jaře pobývali na předměstí v zámečku na Hlinkách (kde se nacházela také cukrová rafinerie), začátek léta pak trávili na zámku ve Spálově a konec léta v Kuníně. Na podzim se vraceli do zámečku na Hlinkách.
Bruno Sojka (1909–1951)
Tímto příspěvkem chceme připomenout 115. výročí od narození Bruna Sojky, automobilového závodníka, který v poválečném vývoji závodní činnosti Tatry výrazně ovlivnil výsledky tatrováckého týmu v letech 1949–1951.