Jeden z nejcennějších barokních zámků vybudoval v letech 1726–1734 pro hrabata z Harrachu vídeňský architekt a stavitel Johann Lucas von Hildebrandt. Nejzajímavějším obdobím byl bezesporu přelom 18. a 19. století, kdy na zámku pobývala majitelka kunínského panství osvícená hraběnka Marie Walburga z Truchsess-Waldburg-Zeilu. Vybudovala zde jeden z nejmodernějších vzdělávacích ústavů tehdejší střední Evropy. Zámecká instalace nabízí pohostinské pokoje, ložnice a učebny zámecké školy včetně empírové nástěnné výmalby, zámeckou obrazárnu, lovecký pokoj, dámský pokoj, velkou jídelnu či hudební a taneční pokoj. Kostelní chodba zavede návštěvníky do Velkého sálu, který ukrývá renesanční portréty členů rodů Hohenems. Prohlídka vrcholí návštěvou zámecké půdy prezentující unikátní barokní komínový systém.

Nepřehlédněte

NOVÝ EXPONÁT: „Nejznámější Tatra“

Troufneme si tvrdit, že zřejmě nejznámější tatrovkou je jednostranný sklápěč Tatra 148. A to nejen pro své krásné a ladné tvary, ale i proto, že jako plastová hračka provází již několik generací kluků a holek. Bohužel ve sbírce samotné automobilky toto provedení dlouho chybělo, přičemž nebylo zastoupeno ani ve sbírce Jiřího Hlacha, pořízené v roce 2015

Sbírka osobáků žije – III

V nově navržené expozici osobních automobilů Tatra by měla mít své místo i unikátní Tatra 624. Vznikla v polovině osmdesátých letech pouze v jednom kusu pro potřeby záchranného týmu AMK Narex. Ten stál i za vznikem záchranářských variant značených T 623, odvozených od luxusních limuzín Tatra 613. Tým Narex působil v roli zabezpečení zejména okruhových závodů, a to včetně Formule 1 na Maďarském Hungaroringu.