Nové akce

Jeden z nejcennějších barokních zámků vybudoval v letech 1726–1734 pro hrabata z Harrachu vídeňský architekt a stavitel Johann Lucas von Hildebrandt. Nejzajímavějším obdobím byl bezesporu přelom 18. a 19. století, kdy na zámku pobývala majitelka kunínského panství osvícená hraběnka Marie Walburga z Truchsess-Waldburg-Zeilu. Vybudovala zde jeden z nejmodernějších vzdělávacích ústavů tehdejší střední Evropy. Zámecká instalace nabízí pohostinské pokoje, ložnice a učebny zámecké školy včetně empírové nástěnné výmalby, zámeckou obrazárnu, lovecký pokoj, dámský pokoj, velkou jídelnu či hudební a taneční pokoj. Kostelní chodba zavede návštěvníky do Velkého sálu, který ukrývá renesanční portréty členů rodů Hohenems. Prohlídka vrcholí návštěvou zámecké půdy prezentující unikátní barokní komínový systém.

Nepřehlédněte

Tonda Slezák - majitel prvního prototypu T 162

Už jsme na webových stránkách našeho muzea představili několik tatrováckých příznivců a nadšenců, kteří nám mají o tatrovkách co vyprávět. Dnes vás ovšem seznámíme s někým, kdo nejen že rád vypráví, ale byl i několikrát aktivním účastníkem zásadních akcí, které se v muzeu čas od času uskuteční. Objevil se při návozu tatrovek do Muzea nákladních automobilů Tatra v dubnu roku 2021, přijel i na akci „kulový blesk” tento rok v červnu. Byl všude tam, kde bylo zapotřebí síly, kde bylo zapotřebí navigátora při manévrování tatrovek, zároveň se nebál usednout za volant, bylo-li zapotřebí nebo jste ho zahlédli s fotoaparátem v ruce… A k tomu vždy přihodil nějaký příběh o svých tarovkách. Takový je Antonín Slezák, prostě Tonda.

ROZLOUČENÍ S NEPOSTRADATELNOU DUŠÍ MUZEA

Stanislav Monsport byl nejen pracovníkem Technického muzea Tatra Kopřivnice, kde strávil většinu penzijního života, ale především veselým člověkem, který prožil pestrý a bouřlivý život muzikanta. Rovněž byl organizátorem mnoha společenských akcí v rámci tzv. Závodního klubu ROH, které mělo své sídlo v dnešní Ringhofferově vile, kde se za doprovodu živé hudby konaly bujaré taneční zábavy. Stejně jako většina lidí v regionu i on strávil velkou část profesního života v automobilce Tatra, k níž citově přilnul.