Po několika letech se ze sbírky Tatra Trucks do expozice osobních automobilů Tatra vrátil prototyp šestisedadlové limuzíny T 90 s aerodynamickou karosérií, vyrobený v roce 1935. S tím rozdílem, že oproti fenomenálním Tatrám 77 nebo 87 nemá vzduchem chlazený osmiválec konstrukčně situovaný vzadu, ale pouze čtyřválec v přední části vozidla. Nicméně vyniká aerodynamickou karosérií, a především se zaoblenou přední kapotou, kterou má shodnou s nákladním vozidlem T 82, čímž se tvarově v kopřivnické produkci vymyká.
TMA JAK V PYTLI
O tom, jak se kdysi svítilo…
Výstava věnovaná historickým formám svícení a rozdělávání ohně je postavena na muzejních sbírkových předmětech a experimentech Centra tradičních technologií Příbor. Velké množství světla, které nás dnes ve dne v noci obklopuje, nebylo v minulosti vůbec samozřejmostí a světlo a tma představovaly pro naše předky mnohem větší kontrast.
Nepřehlédněte
OD HRADU K PŘEDMĚSTÍ
Příklady bydlení ve městech Nový Jičín, Opava, Příbor a Štramberk
Výročí 70. let od otevření první expozice Jana Amose Komenského ve Fulneku
Během dlouhé sedmdesátileté historie bývalého Památníku Jana Amose Komenského ve Fulneku prošlo muzeum mnoha proměnami s různými expozicemi. My v následujícím příspěvku zohledníme především jeho složité počátky a první období po 2. světové válce, kdy začalo docházet k obnově historického objektu i přípravám na první expozici.
Papír, Na který se vodou píše – návod z roku 1840
Experiment Centra tradičních technologií v Příboře
VELKÁ JÍDELNA ZÁMKU V KUNÍNĚ V PROMĚNÁCH DOBY
Zámek v Kuníně začali obývat od roku 1895 noví majitelé: významný brněnský podnikatel rytíř Victor Bauer (1847-1911) a jeho manželka Marietta Bauerová-Chlumecká (1856-1911). Celá domácnost se měla stěhovat čtyřikrát do roka. V zimě zůstávali v Brně ve svém domě ve městě na Velkém náměstí 29 (dnes Náměstí svobody), na jaře pobývali na předměstí v zámečku na Hlinkách (kde se nacházela také cukrová rafinerie), začátek léta pak trávili na zámku ve Spálově a konec léta v Kuníně. Na podzim se vraceli do zámečku na Hlinkách.
Bruno Sojka (1909–1951)
Tímto příspěvkem chceme připomenout 115. výročí od narození Bruna Sojky, automobilového závodníka, který v poválečném vývoji závodní činnosti Tatry výrazně ovlivnil výsledky tatrováckého týmu v letech 1949–1951.
Tradiční růženec z klokočí
Experiment Centra tradičních technologií v Příboře
Nový přírůstek do sbírek našeho muzea - Tatra 148 CAS 32
V úterý 15. října 2024 dorazil do depozitáře Muzea nákladních automobilů Tatra nově získaný vůz, a to Tatra 148 CAS 32 s výrobním číslem 21.963-47 od Sboru dobrovolných hasičů z Lipovce v okrese Chrudim.
50 let od vítězství T 17 na závodě Zbraslav – Jíloviště
Je tomu 50 let, kdy se tatrovácký pamětník Karel Sypták spolu s Karlem Lopraisem zúčastnili tradiční jízdy do vrchu ze Zbraslavi na Jíloviště. V Tatře 17 si do cíle dojeli pro stříbrný vítězný věnec.
Tonda Slezák - majitel prvního prototypu T 162
Už jsme na webových stránkách našeho muzea představili několik tatrováckých příznivců a nadšenců, kteří nám mají o tatrovkách co vyprávět. Dnes vás ovšem seznámíme s někým, kdo nejen že rád vypráví, ale byl i několikrát aktivním účastníkem zásadních akcí, které se v muzeu čas od času uskuteční. Objevil se při návozu tatrovek do Muzea nákladních automobilů Tatra v dubnu roku 2021, přijel i na akci „kulový blesk” tento rok v červnu. Byl všude tam, kde bylo zapotřebí síly, kde bylo zapotřebí navigátora při manévrování tatrovek, zároveň se nebál usednout za volant, bylo-li zapotřebí nebo jste ho zahlédli s fotoaparátem v ruce… A k tomu vždy přihodil nějaký příběh o svých tarovkách. Takový je Antonín Slezák, prostě Tonda.